söndag 6 november 2011

annat som hänt.

Pling, sa det och så sprättade min byxknapp ner på det smutsiga toalettgolvet i tåget. Till min fasa hölls inte dragkedjan heller uppe när knappen flugit sin kos. Resten av resan fick jag dra i tröjkanten och sitta med min jacka i famnen, för att inte folk skulle se att mina nya jeans inte satt som de skulle. Min dotter tyckte det hela var väldigt spännande. Personligen föredrar jag annan sorts spänning än ifall jag i misstag flaschar mina trosor i ett fullsmockat tåg.

2 kommentarer:

sannabenita sa...

jag tycker detdär med dragkedjan o trosor o sånt låter aningen bekant från en evighet tillbaka.. :D då var det väl nog i kalajoki-city..?! höh höh.. Kommer nästan varje gång ihåg dina trosor då vi kör där förbi ABC.. var det förresten Neste då på tiderna?

KAROLINA sa...

Hahah, den hade jag glömt. Och jo, det var Neste på den tiden. Höhöhöhööö, nu sitter jag här och fnissar högt.