söndag 6 maj 2012

plötsligt blev allt så enkelt.

Som vanligt på en söndag hade jag tänkt stiga upp tidigt och riktigt dra igång den här dagen men en sällan skådad effektivism. Tavlor skulle målas, en balkong skulle städas, en springtur skulle löpas och det eviga garderobsrensningen skulle gå ett steg vidare mot sitt mål. Dessutom skulle vi gå till skogen, biblioteket, parken eller vart som helst, jag och dottern.

Men nä. Det blidde inget.

Ungen leker -ja nästan lever faktiskt- utomhus den här tiden på året, så det enda jag typ behövt göra idag är mata i henne mat och tjatat lite om att hon skall stänga sin jacka. Hon är helt enkelt inte intresserad av mitt sällskap.

Och det är väl skönt det med, men dagar som dessa önskar jag hon kunde vara lite mer krävande faktiskt.

Samtidigt känner jag hur jag senast i morgon bittert kommer att ångra den där sista meningen jag skrev.

Inga kommentarer: