tisdag 23 februari 2010

en innesittartisdagskväll.


I eftermiddags när vi kom hem drog vi för gardinerna för att stänga ute vintern.
Sedan började vi prova vårskor och sommarklänningar. Egentligen borde jag ha städat.



Jag drack en massa kaffe (för att piggna till så att jag skulle orkat ta itu med städandet) och Isabel fick varm kakao och så spelade vi några omgångar av detta spel. Hyveltjuven.



Min dotter visade mig gyllene gymnastiksteknik som skulle få ylegympatanterna att blekna. Dock med en skitig boll som vi hittade på balkongen. Jag var sämre än henne på precis alla tricks, vilket jag inte är ett dugg förvånad över egentligen.


Som avslutning blev det en mumin och äppel medan jag skulle städa (hade egentligen nog gett upp vid dethär laget redan) men jag läste en tidning istället.


Förövrigt kan jag meddela att dagens största överraskning var ungefär fem minuter innan det sista fotot togs. Det var nämligen då jag borrade in tre fingrar i ett mjukt, brunt, genomruttet äppel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha! Har du ny dator förresten? Tror du Miche är för liten för hyveltjyven? annars kan vi ju spela, eller så får de leka på 2 hela tiden så kan vi göra nåt annat. nu ska jag kolla tågtidtabeller, kom inte ihåg att det har ju varit mycket problem med VR men får se!