torsdag 25 februari 2010

vattenpistolen.

I eftermiddags trollade Isabel fram sin vattenpistol som jag trodde jag gömt undan av resonabla skäl. Hon ville ju såklart testa den inne. Helst med att skjuta vatten på mig. Jag var inte så pigg på idén. Eftersom vårt äckliga golv behövde sig en omgång av skurborsten gjorde vi en kompromiss. Hon fick spruta vatten med pistolen och jag kom efter med en trasa. Att jag i sist och slutligen fick ta ett badlakan för att få golvet torrt bevisar att denna ide´ inte var en vinnare. Hädanefter tvättar jag golv när hon inte infinner sig på plats i hemmet. Eller slutar att tvätta dom helt.

2 kommentarer:

Sannabenita sa...

Hahaa..! ni har nog roliga påhitt, hörrni gummorna <3 Reetta tog o en dag o tvätta golvet i sitt eget rum med en liten elefant-vattenkanna som hon brukar ha med då hon badar..bara att hon tvättade även lakan o mattor o några mjukisdjur på samma gång! :/ Som tur var ja på jobbet o det var JP som fick fixa upp efter henne.. :) Vet inte ännu heller varifrån hon tog vattnet..kan bara gissa mig fram...... :D

KAROLINA sa...

huu.. Jamen de är ju så påhittiga de här kidzen! Jag var redan igår inne på din blogg förresten. Försökte lämna en kommentar men den försvann. Men jag läser alltså och va roligt att du skriver!