torsdag 29 mars 2012

den bästa presenten.

Okej. Kan inte hålla mig. Är så där irriterande sprudlig till sinnes. Orsak:

Hade precis kommit in i det lite tråkiga vardaglunket igen, när min mamma ringde och undrade om jag kanske ville ha en 30 års present i form av flygbiljetter. Jag svarade såklart JAAA! Så om nio fjuttiga veckor åker jag, Isabel och hennes kusin iväg till Spanien, via Tyskland där vi skall övernatta på hotell. I Spanien kommer min andra lillasyster med familj att bo just då, så vi ska hälsa på dem.

Här har jag då gått omkring och varit lite småpruppig över att jag måste ta ut min semester redan i juni och så smäller vi iväg till varmare breddgrader direkt. Ha! Ja, va ska man säga, ibland skiner solen även på denna risiga lilla moder och när den skiner så bländas jag av dess godhet. Ni hör ju hur lyrisk jag blir.

Så nu är det bara att börja nedräkningen igen då. Nio veckor kvar. Kommer att gå i ett huj. Och ja, skall försöka att inte tjata mer om det här på en stund. Men ändå. Jag + en sjuåring + en åttåring = coolaste resesällskapet ever.

*gör en high-five med mig själv*

Slut på rapport.

4 kommentarer:

Malin sa...

Hej men vad jätteroligt! Jee! Ska Sandra och Alex alltså också bo i Spanien? Far ni och hälsar på Minna?

Anna sa...

Jag har en överlycklig 8-åring här hemma och vi andra i familjen är glada + avundsjuka på er!! =) Ni kommer att ha det jättevarmt och skönt. Och så kommer ni till oss över midsommar, VISST??

KAROLINA sa...

Malin: Sandra & c:o bor där fr.o.m maj så det är dem vi ska hälsa på. Minna kommer att bo i Grekland då, så henne ser vi inte förrän i höst.
Och, du GRATTIS till stipendiet! Wow!

Anna: Härligt, de kommer att ha det jätteskoj tillsammans (och skönt för mig under resan, att de har sällskap av varann).

Ja, vi kommer på midsommar!

Malin sa...

Vad kul att mina kusiner är ute i världen. Jag vill också resa nånstans! (Tack för gratulationerna. NU skall här skrivas!)