tisdag 31 maj 2011

klänningen, klänningen!

Sak jag borde gjort i helgen: Köpa mig en klänning till min yngsta systers studentfest.
Saker jag gjorde istället: Åt och drack så att jag kände att jag behövde vila lite på den sjunde dagen.
Sak jag absolut måste göra ikväll: Köpa mig en klänning till ovannämda festlighet.
Sak jag oundvikligen kommer att göra: Få ångest, bli svettig, stressad och gå hem tomhänt eller alternativt med någon opassande palta som klämmer till på fel ställen.

Med andra ord: Minna, jag kommer och gräftar i ditt klädskåp från och med torsdagkväll, senast på fredag och eventuellt ett sista desperat försök på lördagmorgon.

Visst är det trevligt med systrar?

Förresten, grattis till din studentexamen!

3 kommentarer:

Henry sa...

Herregud, har Minna blivit student?! Känner mig gammal :).

Grattis Minna!

Anna sa...

Jag kommer också och gräftar. Hade tänkt packa ikväll, men packar imorgon 5 minuter innan start istället och är övertygad om att jag kommer att glömma antingen högklackade skorna eller klänningen, eller båda. Men det är ju bara bra om vi inte är så snygga, så får Minna glänsa på sin dag. Ska bli roligt att se alla igen :)

KAROLINA sa...

Henry: Jepp, gammal är känslan!

Anna: Jag skall börja packa NU. Är det tänkt. Och panikshoppar sen sedvanligt på fredag.