onsdag 1 juni 2011

men annars mår jag bra!

Två nätter med HC insomnia bakom mig. Inte ens en liten slurk öl* när dottern gått och lagt sig igår kväll, fick mig att slöa till. Jag börjar inse det nu. Jag behöver hjälp. Hjälp med sömnen. Det är inte okej att sova väldigt lite i perioder och inte ens vara dödstrött om dagarna! Kan inte skylla på ljusa kvällar, hormoner eller kanske någon undermedveten stress längre. Nej. Nu måste jag ta tag i det här. Hu, vad jobbigt! Att ta tag i saker. Såklart skall jag ju först avverka en hel arbetsdag, föra dottern till lite barnkalas och passa på att tillbringa fyra dagars minisemester i Österbotten. Men sedan. Sedan skall jag ta tag i den här hela insomnia grejen. Jo, jag lovar. Jag ska det.

Någon som har tips på bra sätt att bli trött på innan det? Kamomillaté, meditation, mat i mängder, avslappningsövningar, räkna får, varm mjölk, shoppa loss på nätbutiker, långtråkig bok alternativt film eller ligga i ett mörklagt rum och andas som självaste Buddha, funkar inte längre. Trust me. Har testat. Men något annat tips? Anyone?

*jajaaaa, jag vet, alkohol är inte det bästa sättet att bota sömnlöshet med.

3 kommentarer:

Anonym sa...

terapi? jag vet hur det känns med galet sömnlösa nätter, så vi kan ju ses på studentfesten och "diskutera".


*/ hanna k

KAROLINA sa...

Hanna: Ja.

Anonym sa...

Hörde för ett par år sedan ett tips som funkar på mej(tror det var på radio x3m jag hörde de). Man skall blinka så fort man kan ända tills ögonen helt enkelt bara stannar i slutet läge. Intressant och väldigt effektivt.