torsdag 30 juni 2011

överraskningen.

När vi kom hem i eftermiddags steg jag på något krispigt. Jag tittade ner och såg att vi har en massa myror på golvet.

Jag ba: MYROR... I HÖGHUS????

Räcker det inte att vi har det fulaste plastmattsgolvet i stan? Nä, nu ska vi tydligen ha myror också.

Rädda mig med lite tips.

Salt, ättika, dammsugning, kloridtvätt har redan testats. Isabel tog också fram en slickepott, smättade som bara den och mördade ett par dussin myror. Sedan fick hon ont i handen och ville gå och bada. Så då gjorde vi det och när vi kom tillbaks var det nästan lika många myror återigen som innan salt-ättiks-dammsugs-slickepott-förintelsen.

Någon som vet vad som får dem att försvinna?

Typ på direkten för jag har obehag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså du är för härlig!

J

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=ikTsqGE0hzg Gör som macgyver :P

KAROLINA sa...

Ja, att jag inte tänkte på eld som ett bekämpningsmedel!