måndag 6 juni 2011

helgen som gick. del 1.

Torsdags eftermiddagen tillbringades på tåget. Det gick fenomenalt även om det kändes väldigt absurt atti en timme lyssna på en frodig kvinna i sätet framför som utövade förbön, väldigt ljudligt, i sin mobiltelefon. De första femminutrarna visste jag inte riktigt vad jag skulle ta mig till bland alla halleluja-rop och välsignelser. Sedan kopplade jag på min selektiva hörsel och kunde känna att det nästan är helt normalt att en kvinna ropar på Gud i lekvagnen samtidigt som ungar skriker, föräldrar slumrar och jag bläddrar i min inredningstidning.
När vi slutligen anlände till barndomsstaden, märkte jag att jag, min vana trogen, glömt hem min kamera. Som tur har både min mamma och min bror dille på fotografering. Så här såg det ut på torsdagskvällen när vi fotograferade studenten. Jag frös. Och var lite trött.

10 kommentarer:

Anonym sa...

haha de va en rolig helg :D

KAROLINA sa...

Oojaaa..Önskar man hade lite mer semester i sommar. Men i juli kanske de flesta knasiga familjemedlemmarna återses.

Mariakusin sa...

Vet du, jag tycker att den här bilden är den roligaste jag har sett på länge. Jag förstår inte ens själv riktigt varför. Nå kanske man inte måste förstå heller. Tack i alla fall.

KAROLINA sa...

Tack, jag tar det som en komplimang!!

Anonym sa...

Bilden kunde heta: Livet 10år efter studenten. ;)

H:Pia

Mariakusin sa...

Jag håller med Pia. Det är något desillusionerat över bilden. "Hurra, hurra. Jaja."

Malin sa...

Haha, jättekul bild verkligen! Kompositionen! Färgvalet! UTTRYCKET! Oh lala!

Anonym sa...

Sanslöst rolig bild! Hör av dig om du och dottern har lust att komma över hit till Åland en sväng, typ en natt eller så. Det går ju busenkelt med dagsbåten!

Kusin E

KAROLINA sa...

Ja men vilken god idé E..Kanske under något veckoslut?!

KAROLINA sa...

Ja och egentligen är det ju min bror man skall hylla, för det var han som var
fotografen.