tisdag 14 juni 2011

förmågan att fokusera sig på det väsentliga.

Saker jag borde göra:

-betala räkningar
-laga mat
-vika kläder
-tvätta kläder
-köpa kläder
-returnera böcker till biblioteket
-planera sommaren
-fylla i en massa tråkblanketter
-eliminera papper- och kartongskräp
-dammsuga, tvätta golv och städa, städa, städa
-träffa vänner
-planera hemlig idé
-välja fotografier som skall framkallas
-måla byrå
-rensa i toalettskåpet
-köpa födelsedagspresent
-boka loppisbord
-jogga
-slänga bort slitna strumpor
-bestämma vad jag tänkt göra på midsommaren
-tvätta fönster
-vattna blommorna
-boka tid hos frissan
-sluta dricka kaffe och äta mera mat

Saker jag gör:

Målar en tavla.

Men jag har ganska effektiva penseldrag!

4 kommentarer:

Tanja sa...

Får man se resultatet sedan?

Peppe sa...

och så är du så där avundsvärt konstnärlig och bohemisk.

Malin sa...

Nå, måla en tavla är betydligt vettigare än att göra som jag, fastna framför datorn. Utan att åstadkomma något vettigt på den alltså.

Får vi se tavlan?

KAROLINA sa...

Tanja: Kanske, om jag inte blir för blyg.

Peppe: Oj, tack!

Malin: Ja, okejdå.