onsdag 8 juni 2011

helgen som gick. del 3.

Ja, det är ju helg snart igen, så jag avslutar kort om föregående helg á la fyra dagars semestern.
Min sagolikt vackra syster blev student med fint betyg. Annat var det för tio år sedan då jag gömde bevismaterialet i kökskåpet, så fort jag hunnit hem från dimissionen. Sedan blev det kalas. Allt gick väldigt bra. Till jag fällde en blomvas på tårtan som dränktes i rosvatten. Kände mig kanske inte så där väldigt smidig just då, 30minuter in i festen. Men som tur fanns det fler tårtor.

En stund senare märkte vi att vinden blåste ganska kraftigt. Några vindpustar senare höll tältet på att blåsa iväg, så vi var tvungna att montera ner det. Ingen ville nämligen anmäla sig som frivillig till uppgiften: tälthållare.


Annars, så där som en liten parentes, räckte det såklart inte att föräta sig hemma, mot kvällen drog jag iväg till mostern som också hade ett studentbarn (min kusin alltså) och åt lite mer. Lite mer som i 3 portioner. Därifrån drog vi iväg till en annan moster och hade det hur bra som helst med yngre och äldre släktingar. Hur bra som helst betyder alltså att barnen är ute och hoppar i jättetrampolinen medan vi som envisas med att kalla oss vuxna, sitter inne och tjattrar. Klockan ett gav jag upp, pös hemåt och somnade som en stock.


Nästa eftermiddag körde min bror ner till Åbo. Jag, systern och kusinen satt på. Vissa var kufiska medan andra (alltså jag) var ytterst hypomaniska och babbliga. Men fram kom vi, typ vid midnatt. Och det var den lilla minisemestern.

Ps. Det är min mor, min bror, samt min syster som fotograferat.

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack så mycket för den fina komplimangen! ja känner mig int så äcklig mera efter att just ha ätit mcdonald's mat. Ha de bra, kram! Minna

Tanja sa...

Vacker syster du har!

KAROLINA sa...

Minna: mmm...mac donald's.

Tanja: Jag vet!