måndag 23 april 2012

behöver ett nytt huvud. nu. alternativt en assistent.

Klockan 7:21 i morse: Mamma, det är nog bäst att vi stiger upp nu ifall vi ska hinna i tid till bussen. Kom ihåg att ge mig en euro också, som jag skulle ha med idag.

Klockan 14:38: Hej mamma, jag tänkte bara ringa och påminna dig om att det är föräldrarnas dag på eftis. Du skall vara här senast klockan fyra.

För någon minut sedan: Jag går ut nu, men kom ihåg att köpa kex tills imorgon, redan idag. Så behöver vi inte springa till butiken imorgon på morgonen, för att du igen glömt.

Istället för att ha dåligt samvete över min virriga hjärna så försökte jag övertyga mig själv om att jag egentligen lär en sjuåring att ta ansvar. Eh...Heh. Och så klistrade jag upp en ful kalender på kylskåpsdörren. Med en massa illröda KOM IHÅG! på, den skall rädda mig från glömskans järnhårda grepp om mitt psyke. Nu bara måste det vända! Skall bli en förberedande mor. Alltid redo! Såattnivetdet.

Inga kommentarer: