tisdag 17 april 2012

den tankspridde hjältinnan.

Saker jag lyckats tappa bort de senaste veckorna:

- korken till en deodorantflaska
- ett par jeans
- en skiftnyckel
- en ihopnitad bunt med viktiga papper om sommarläger
- en massa strumpor (fast dom åt nog tvättmaskinen upp)
- inte bara en, utan TVÅ stycken nagelsaxar
- min kalender

Plus säkert tiotals saker till som jag ännu inte är medveten om att jag tappat bort.

Alltså jag vet inte... antagligen håller jag på att förvandlas till en amöba.

2 kommentarer:

Ensamma mamman sa...

Vet du. Förr hade jag stenkoll. På allt. Tappade aldrig nånsin nånting. Visste var allt fanns. Nu vet jag inte längre nåt. Tappar precis allt, speciellt nycklar och koder och annat viktigt. Blaj. Hittills har jag faktiskt kunnat skratta lite åt detta, men på sistone har det på riktigt börjat besvära mig att mina kollegor på jobbet har bättre koll på var min kalender, min minnepinne eller mina jobbnycklar finns... Autch.

KAROLINA sa...

Oj, jag har aldrig haft stenkoll. Men nu börjar det gå till överdrift faktiskt det här eviga glömmandet. Ja,det blir faktiskt lite pinsamt nästan. Lider med dig!