tisdag 10 april 2012

dålig karma.

Kan hända att jag fällde en småspydig kommentar igår, när jag märkte att min systerdotters telefon glömts kvar hos mina föräldrar. Min syster är nämligen ganska bra på att glömma sin egen.

Igår kväll när vi precis landat med allt vårt pick och pack innanför dörren kom jag på att jag inte kollat ifall min egna dotters telefon är med i bagaget. Det var den ju inte. Så nu är ett par hemnycklar, en telefon och ett busskort troligen 500km norrut, nånstans i ett hus där ingen kommer att vara på en vecka.

Vad lär vi oss av detta? Du skall icke håna. Ens på skoj.

Bilden har absolut inget med inlägget att göra.

2 kommentarer:

Alexandra sa...

Karma is a bitch. Skrattade igår åt en som hade vidbrända plättar och vad händer, brände just spagetti i botten. alltså spagetti!

KAROLINA sa...

Man kan lyckas med allt!