tisdag 12 juli 2011

att förstöra en byrå bara för att man verkligen inte tänker/orkar/vill städa bort golvodlat knäckebröd.

Det där jag städar en annan dag. Det kommer inte att hända idag heller. Orkar inte plocka bort knäckebröd under soffan eller skodon och wcpappershögar i bastun. Skit samma, säger jag trotsigt för mig själv och började istället måla om min byrå. Jag målar med målfärg som a) luktar ganska starkt b)inte kommer att räcka till. Dessutom har jag inte så väldans bra belysning.

Så ja, det blir fult. Till en början iallafall.

Och ja, jag får sova på madrass i den bortresta dotterns rum för att inte få huvudvärk av lukten. Igen.

Så här är allt precis som det brukar vara då.

Men man undrar ju lite i smyg sådär om man inte kunde ha en man här, som lugnar ner en lite när man får sina absurda planer på att börja måla byrån kl22 på en tisdagkväll. Eller som åtminstone kunde plocka bort den där knäckebrödsbiten under soffan och låta mig förstöra min byrå med en slatt färg, alldeles i fred. För den där knäckebrödsbiten stör mig lite faktiskt, fast det vill jag ju inte erkänna. Jag vill ju att ni skall tro jag är lite så där impulsiv, bohemisk och... vild?

Och ja, nu hör jag ert hånskratt också.

2 kommentarer:

Ganska ny läsare sa...

Hej! Har just hittat din blogg. Du formulerar dig så roligt vad du än gör får du det till en rolig historia. Jag är beroende!

KAROLINA sa...

Blir innerligt glad. Välkommen!