fredag 15 juli 2011

ledighet.

Så var det semester. I 9 dagar. Jag gjorde upp en lista på saker jag skall göra under tiden. Medan andra ligger på stranden, åker till stugan, dricker vin, reser utomlands, läser en massa böcker, grillar och chillar har jag tänkt göra nedanstående grejer. Fanfarer och konfetti, här kommer Att-Göra-På-Semestern-Listan:


1. Sova.
2. Vila (det gör inget om man somnar under vilan)
3. Äta (här är det tänkt att jag skall hållas vaken)


Nä jag vet, detta kommer inte att lyckas. Senast på söndag sliter jag mig i håret av rastlöshet.

2 kommentarer:

Ensamma mamman sa...

Ibland har jag undrat vad den beror på. Den där rastlösheten. Lider av den jag med. Kan känna mig superslut och urvriden, men när jag får tillfälle att ta igen mig, vila, så går det inte så där väldigt bra. Lite knepigt, faktiskt, tycker jag. Skulle liksom vilja kunna släppa allt och bara vara. Trevlig semester, i vilket fall som helst!

KAROLINA sa...

Jag är likadan jag med. När jag äntligen har chans till att vila ut så vet jag inte riktigt hur jag skall vara. Blir lite vilsen kanske? Har på känn att det är det där ensamståendeskapet som spökar. Man är så van vid att alltid ha fullt upp, så när man inte behöver ha en massa tidtabeller och måsten att tänka på, så vet man inte riktigt vad man skall göra istället. Och det här med att verkligen ta semester och inte göra någonting gick ju inte alls. Första lediga kvällen och jag har redan gjort lika mycket som jag vanligtvis gör under en vecka. Trevlig fortsättning på sommaren!