söndag 5 december 2010

dag 11. mina syskon.

Jahaja.

Med två bröder och tre systrar kunde jag skriva hur långt som helst ju.

Men jag är seg i dag så jag drar en tråkig presentation bara. Förlåt.

Hur som haver, så här är det:

Min storebror har fått för sig att det är trevligt med långa svinkalla vintrar, så han bor i Keminmaa med sin lilla familj. Honom ser jag inte mycket av, med andra ord. Dessutom blir han tvungen att yra på i lite här och där i världen eftersom han är musiker.

Min storasyster yrar också på, den aktiva kvinnan där borta i hufvudstadstrakterna. Ibland blir jag riktigt matt bara av att höra allt som hon/hennes familj har på agendan. Sedan så är hon en baddare på att hitta på överraskingar och presenter också. En syster man aldrig har tråkigt med.

Min andra bror är en lillebrorsvariant, som bor i Åbo. Men den enda av syskonen som har bosatt sig i samma stad försörjer sig såklart ute till havs. Så ett par månader åt gången yrar han omkring någon annanstans än här. Ganska typiskt.

Så har jag en till lillasyster som bor i Vasa med sin familj. Hon studerar som bäst och har världens bästa mobilabonnemang som gör att vi kan prata strunt i all oändlighet. Ytterst behövligt när man står ensam en lördagskväll i en iskall lekpark, vaktar sin avkomma som leker med andra ungar samtidigt som man själv håller på att förfrysa tårna av sig.

Min yngsta syster bor ännu kvar hos mina föräldrar. I Karleby. I vår tar hon studenten. Ska bli intressant vad det blir av henne sedan. Som tur är hon smartare än vad jag var i den åldern, så det skall väl lösa sig. Det också.

Och det var den lilla presentationen.

Nu ska denna hjärndöda mellansyster hälla i sig lite kaffe.

Jahaja.

5 kommentarer:

Anna sa...

Du var ju förvånansvärt barmhärtig mot oss :) KRAM!

KAROLINA sa...

Jag vill ju att inbjudan till att fira julafton med er ännu skall gälla!

Anna sa...

Ja det är ju klart. Jag var övertygad om att du skulle skriva om hur mycket vi äter. Ha ha :) Roligt att det blir jul snart. Skrattade åt Tyskland-anekdoten i fem minuter. Lättroad som man är.

Anonym sa...

Jag vet mitt abonnemang är super! Kom ihåg att du inte får sluta prata med mej för då blir abonnemanget olönsamt ;D Godnatt kära syster!

KAROLINA sa...

sandra: Skulle ha svarat idag för extra lönsamhet, men var på jobb ännu då du ringde!