onsdag 8 december 2010

dag 13. den här veckan.

Typiskt att det skall vara värsta tråkveckan när jag skall skriva det här. Nästa vecka är det festligheter så det förslår, men denna vecka händer typ ingenting. Men, men...

Måndag. En sväng till jobbet, som blev 9timmar arbete, helt frivilligt och lite stirrande ut o tomheten utav trötthet, efter det. Dottern sov över hos sin pappa så jag passade dessutom på att gå i bastun i fulländad tystnad.

Tisdag-Fredag. Förutom en 6-års kontroll hos skolhälsovårdaren är det bara jobb och förhoppningsvis ens ett litet gympass på agendan. En biblioteksrunda blir det också och en pulkabackskväll. Och ett eller två besök brukar vi också få glädje av, någon menlös vardagskväll. Ja, och så har jag ju lovat flickan att vi skall julpynta. Hur man julpyntar när man är en inbiten minimalist, återstå att lösa. Har på känn att dotterns rum iallafall får sig en rejäl make-over.

Lördag-Söndag. Kanske jobb. Har ännu inte riktigt bestämt mig. Dottern hos far sin och jag har definitivt en massa saker att fixa och greja med. Kanske en film. Kanske ett glas vin. Kanske ett hopp i plurret. Definitivt ett gympass, julklapp till dottern och sömn.

Den där sömnen längtar jag mest till.

Inga kommentarer: