onsdag 7 december 2011

morgonblaj.

Egentligen ville jag ju skriva något humoristiskt men jag måste nog bara inse att det är lite svårt att dra till skämt för sådana som jag, så här på morgonkvisten. Ja, vad säger man istället? Att mitt köksskåp är lika anemiskt som jag själv en grådaskig december morgon, kanske? Att jag aldrig trodde jag skulle äga en endaste muminmugg. Är helt enkelt inte den typen. Sedan fick jag barn och jag nu freestylar jag lite med allt. Orka falla in i nån kategori liksom. Lite shabby chic här, lite muminmugg där, en brun 50-tals soffa och konstiga krukväxter som dekorerats med miniatyrleksaker blandat med en dyr lampa som hänger ovanför ett tio euros bord från 70-talet som aldrig någonsin är tomt på saker nuförtiden. Ungefär så.

Ja men ni vet ju hur det blir: Smaken är som baken, lite bångstyrig och svajande.

Så, ja varsågoda för den sprudlande informationen. Och detta borde röstas till årets mest onödiga inlägg. Får visst ta mig i kragen tills ikväll.

Inga kommentarer: