fredag 2 december 2011

Här ligger jag och skall just börja se på film (några filmer av Woody Allen igen, tack Håkan för tipset förresten).

Men jag kände att jag måste höra av mig innan mitt filmmaraton börjar, för att försäkra mig om att det är helt super jättevanligt(!) att bli kallad GORILLA av sin sjuåriga dotter?

Ja, GORILLA.

Innan jag fick barn hade jag ju en klar bild av att mitt/mina barn skulle respektera mig och aldrig tilltala mig med nedvärderande smeknamn. Jag skulle vara den Heliga Modern utav dess like, som ingen kunde förmå sig att spotta ner med ökennamn eller sarkasm. Inte ens mitt/mina barn.

Sedan fick jag det där ena och enda riktiga barnet i verkligheten och ja...

Heheheheh. (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?)

Gorillor är väl ganska söta egentligen? Tror absolut att detta smeknamn skall tas som en komplimang.

Eller?!?

3 kommentarer:

Miki sa...

Isse kutsui muakin gorillaksi. Sanoin että "oi, kuinka kiva! Gorillat ovat tosi voimakkaita!" ja Isse tuijotti mua ja sanoi hämmentynyt ilme kasvoillaan: "ai, onko susta kiva olla gorilla?" xD

Håkan sa...

Vilka har du sett nu? Du behöver inte alls oroa dig, du skulle bara veta vad jag kallade min kära mor..

Anonym sa...

Tack för skrattet!:) fin självständighetsdag åt er!