fredag 10 februari 2012

den lyxiga fredagskvällen.

Att jag är väldigt sugen på ett glas vin men bara har laktosfri mjölk i kylskåpet, kan jag leva med. Men att grannen klinkat på piano i över en freaking timme, gör mig lite nervös faktiskt.

Här sitter jag alltså och klunkar i mig nervlugnande mjölk ackompanjerad av okänd granne från ovan som bjuder på julvisor på ett ostämt piano.

Jag upprepar: Ostämt piano. Konstig mjölk. Julvisor i februari.

Jag konstaterar också: Det var inte riktigt såhär jag fantiserade -som finnig femtonåring- om hur mitt vuxna jag skulle spendera en fredagkväll.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Pizza. Keno. Och som dessert, diarré. Förmodligen pga av pizzan. Vuxenfredag i en liten ask.

Pia sa...

Här har vi spysjuuuka!

KAROLINA sa...

Plötsligt blev jag tacksam över att jag bara blir tvingad att höra på pianoklinkande. Jag menar, diarré och spysjuka, huu.