tisdag 7 februari 2012

den skidande pensionären.

Så här för att vara en helt vanlig tråk-tisdag i februari så tycker jag att det är maffigt av mig att jag idag såg en man skida förbi.

Live. Ute i det vilda. I ett dike.

Vi stirrade på varandra en stund. Mannen och jag. Han hade en tjusig skiddräkt från 70-talet.

Ganska fort försvann han igen,  stakades in bland träden.

Och gick jag in tillbaks och fortsatte stirra på en nästan övervinnlig hög med beställningar.

Lite undrar man ju hur det vore att vara en skidande pensionär. I en klatschig dräkt.

Man är väl lite djupsinnigt lagd på det viset.


3 kommentarer:

Anonym sa...

:D Livet.

Anna sa...

Fantastisk uppföljare på Räven. Vad blir det nästa gång?

KAROLINA sa...

Ja, nu känner jag mig tvingad att gå ut på bakgården varje dag på jobbet bara för att se om jag ser någonting extra.