lördag 18 februari 2012

tips, någon?

Om några timmar borde jag sitta välklädd och fräsch och ha en väldig fiilis att festa till det lite. För att jag lovat. Både mig själv och andra.

Just nu tycker jag dock att det känns väldigt tungt att jag överhuvudtaget måste stiga upp, duscha mig, tvätta håret, sminka mig, välja kläder, klä på mig, lacka naglarna, göra nåt annat än svära åt mitt hår och resten av de där ytligheterna man känner att är bra att fixa innan man ger sig ut bland folk. Dessutom skulle det säkert inte skada ifall jag vore lite pigg på livet också. Så där som ett litet bonus. Men det kanske är för mycket begärt.

De senaste två timmarna har jag alltså legat under en filt, frusit och slösurfat. Och ätit. Ätit mig trött och slö. Verkar ju inte så lovande faktiskt. Det här att jag faktiskt kommer att orka.

 Så nu undrar jag. Hurdan musik skall man lyssna på för att piggna till? Eller hur skall man liksom allmänt gå tillväga för att känna att man vill ut i vimlet? Någon som vet?

Och ja förresten, går jag inte ut ikväll och träffar folk så kommer jag att ångra mig, för det kan lätt vara en månad eller två tills jag nästa gång har chansen. Så ni får absolut inte säga att jag skall strunta i att gå och istället glo på film med handen i chipsskålen. Det är förbjudet.

 Alla övriga synpunkter tas tacksamt emot.

6 kommentarer:

Tanja sa...

Drick kaffe och ät godis. Då kanske du piggnar till? Inga jättebratips, men hejar på dig!

KAROLINA sa...

Tack. Tog en dusch. Köpte en cider. Allt verkade lovande tills jag kom på mig själv med att lyssna på Mozarts requiem. Ifall du inte är insatt kan jag förtälja att requiem betyder vila på latin och om jag inte minns feö är det ordet som inleder och avslutar den katolska mässan för avlidna typer.

Riktigt sprittande val!

Anonym sa...

Hoppas du blev pigg!

Cissi sa...

Åh man ska alltid gå in på youtube och titta på den alternativa bröllopsdansen till chris browns "Forever", värsta lyckopillret.
Hoppas du hade en trevlig kväll!

Ensamma mamman sa...

Känner SÅ igen mig! Först kan jag gå i två månader och vänta på att få slå klackarna i taket. När dagen D äntligen kommer blir jag just sådär stel och frusen och villrådig. Allt känns bara obekvämt och inga kläder passar. Fast det brukar ju bli roligt sen ändå och det hoppas jag det blev för dig med! :)

KAROLINA sa...

Anonym: Ja kanske inte pigg, men piggare.

Cissi: Tack för tipset, skall minnas det till nästa gång.

Ensamma mamman: Precis så är det här. Det blir väl för stor omställning från det vanliga trygga slitet. Hehe. Men ja, det var en riktigt rolig kväll!