fredag 24 februari 2012

man lär sig något nytt varje dag.

För dryga timmen sedan kom vi hem igen. Nu ligger det ett par skidor i hallen, en flicka i sängen och själv har jag fått lära mig att man pratar om hur mycket bränsle en snöskoter drar per timme, hur många hästkrafter olika mojänger har, samt att det är dyrare att besikta en bil i Åbo än i Karleby. Vilket bränsle nöter mest på en bilmotor, lite bilförsäkringsinfo, samt mopedbilars uppbyggnad versus personbilars plus -som ett litet extra pålägg-  lite om långtradares kapacitet eller nåt, motorns olika delar med namn och hur det ungefär fungerar (hölls inte med riktigt där), oktantalen i olika bränslen och andra behövligheter. Bland annat.

Jag känner att det nästan är lite synd att jag inte äger en bil nu faktiskt. Bara för att jag besitter en hel del mer information nu än för nio timmar sedan, så skulle det kunna vara trevligt att äga mer än en cykel.

5 kommentarer:

Anna sa...

Har du haft sällskap av vår söta lillebror?? =)

KAROLINA sa...

Ja, han kom snällt nog och agera chafför nästan hela vägen.

Anna sa...

Jan = världens snällaste :)
Nu är det mindre än två veckor kvar tills vi får åka till VÄRMEN !!! :)

KAROLINA sa...

JAA ÄNTLIGEN LITE VÄRMEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Anonym sa...

Värdefull kunskap som du i små doser har nytta av låååångt senare ska du märka!
Någon detaljkunskap i alla fall ..
tror jag ...