fredag 1 oktober 2010

amor.

Igår kväll när jag rensade lillfrökens förskoleväska stötte jag på en bunt med skruttiga papper. Har du ritat teckningar? undrade jag. Nej, jag har fått kärleksbrev, förklarade dottern rodnande. På varje papper hade avsändaren skrivit sitt namn och ritat ett eller flera eldröda hjärtan. Sju stycken kärleksbrev var det. På en och samma dag. Av en liten pojke. Det är fler kärleksbrev än jag fått under hela mitt liv.

Skriver man numera kärleksbrev förresten? Hoppas det.

3 kommentarer:

sannabenita sa...

nämen vad gullit..men va, finns int d nåmera sånadär pojk- o flickbasiller som på våran tid??!

Come again secondhand sa...

så fint!

KAROLINA sa...

sannabenita: Jag tror de kommer lite senare i åldern, om inte jag minns helt fel.

Comeagainsecondhand: Ja, visst är det gulligt.