onsdag 27 oktober 2010

skolfotografering.

Dottern har fotograferingsdag på förskolan. Redan i lågstadieåldern började jag själv ana småangst över de stunderna när man skulle sitta där och försöka le på ett naturligt sätt. Att jag var lite rund, såg ut som en pojke och dessutom alltid lyckades ha ful frisyr när det vankades skolfotografering, gjorde inte saken bättre.

(Min dotter blir ju såklart alltid jättelyckad på sina foton. Konstigt nog. Förvisso är jag medveten om att jag inte är den mest objektiva kritikern.)


Den fula ankungen i kanske tioårsåldern och pottfrisyr.
Gissa hur många gånger jag fick skåpnyckel till
avdelningen som är ämnad för det manliga könet
när jag besökte simhallen som liten?

6 kommentarer:

sannabenita sa...

Den "fula" ankungen har nog vuxit upp till en riktigt vacker och skön svan!

KAROLINA sa...

Tack för den! Ja allt var nog inte bättre förr.

Anonym sa...

oj!

KAROLINA sa...

Anonym: Eller hur?!

Tanja sa...

Du har dock tagit igen med bravur =)

KAROLINA sa...

Ja, jag är nöjd och glad så länge det varar. Du har förresten en härlig blogg Tanja!