tisdag 12 oktober 2010

en bulle och en prutt.

Isabel har en ny vän. Han bor väl i samma hus som vi. Tror jag. Är inte riktigt säker på varifrån alla kompisar droppar in. Hur som haver bygger de med lego och för djupa samtal över varsin kanelbulle.

Pojken: En gång försökte jag berätta för en flicka jag är kär i, hur mycket jag tycker om henne. Vet du vad hon gjorde?
Isabel: Nä, var det nåt hemskt?
Pojken: Ja.
Isabel: Började hon reta dig?
Pojken: Nej. Hon pruttade!
Isabel: Äh, kanske hon bara hade ätit såna här bullar- av dom här blir det ganska bra pruttar.

När jag skall duka bort deras lilla picnic i kojan de byggt, ser jag att pojken lämnat över hälften av hans smarriga bulle.

2 kommentarer:

Come again secondhand sa...

vilken fin disskussion! så sött! Kul att du e tillbaka. Saknade dina blogginlägg under internet krånglet.

KAROLINA sa...

Tack ska du ha, har tyvärr lite brist på inspiration att skriva just nu.