lördag 9 oktober 2010

kontorsråttan.

I torsdags satt jag på en arbetsintervju. Det var inget speciellt med intervjun förutom att det var hela tre högsta höns som satt och stirrade på mig. Allt gick väldigt sedvanligt till och jag var inte ens nervös vilket kanske inte alltid är ett bra tecken. Då utbrast herremannen som var VD för företaget.

-Men du är så lugn! Du utstrålar någonslags inre fridfullhet.

Då brast jag ut i ett frustande flabb så att spottdroppar yrde över konferensbordet och på deras dyra belgiska konfekt.

Och dit for den arbetsplatsen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha. Du har ju inte ännu missat något.! Hurraa för internet. Tumbs up!
Kram.

KAROLINA sa...

Ja, internet är härligt! Speciellt då jag igen blev övergiven av Isabel som hellre leker på gården med sina kompisar än är med mig.