söndag 20 november 2011

didn't see that one coming.

Om ni undrar ifall jag försökte läsa artiklar ur en tidning idag på dotterns träningar, men märkte att mina ögon hellre tittade på män som gjorde volter och trick jag inte ens vet namnet på är svaret ja. Männen var förövrigt breda som hus men viga som katter. Om jag kände mig enkel när jag insåg hur lätt det är att distrahera mig nuförtiden? Ja. Om jag tycker det är fånigt att jag inte kunde läsa en tidning ifred bara för att det fanns lite muskulösa kroppar på plats? Ja. Om jag trodde jag var lite mer rakryggad i situationer som dessa? Ja.

mvh_KanskeDetBörjarVaraDagsAttSkaffaMigEnEgenManFörAttSlippaStirraPåOkändaRyggar_82

5 kommentarer:

Lotta sa...

Hihi det låter bekant. Men du, tänk om ingen skulle stirra, hur onödiga skulle inte tricksen kännas då? Vi gör dem en tjänst!

Lotta sa...

Jo, och om det du skrev igår: det kanske inte hjälper nåt alls, men jag var ute igår och önskar nu jag stannat hemma. Skrik, fulla kvinnor och män, hårdhänt tafsande, skuffande, ovänlig betjäning, hårda ord. Ach, Åbo nattliv ... Men visst, jag har ju möjligheten att välja det, eller också välja bort.

Du skriver med så mycket värme, insikt och humor, det är så kul att läsa! Ha en fin kväll!

KAROLINA sa...

Ja varje morgon när jag vaknar välmående och pigg är jag riktigt TACKSAM över att jag inte hade möjlighet att gå ut dagen innan eller tjattra hos vänner intill sena natten. Men det är väl lite så, att man aldrig är riktigt nöjd. Och alla negativa känslor blir mycket värre än de är, om nätterna, i ensamhet.

Lotta sa...

Jo.
Och ville inte beklaga mig över hur jobbigt det är att tvingas festa e.d., blir bara ibland så ställd inför hur kall och hård miljön på barer kan vara, och då blir alla andra möjligheter att tillbringa kvällarna irrationellt rosenröda i min fantasi. Så kanske man inte blir nöjd, som du säger.

KAROLINA sa...

Senast jag var ute (typ i semptember)så minns jag att redan under kvällen tyckte att jag kunde valt att göra nåt annat. Så äckligt, stökigt och högljutt var det just den kvällen. Men det var två månader sedan, så nu har jag tydligen ändrat mig. Heh.