torsdag 10 november 2011

och jag som trodde att barn inte har förstånd nog att skämmas över sina föräldrar innan de når tonåren.

Ska på föräldratimme på lunchen i dag. Är lite nervös. Inte för vad läraren har att säga, det är jag enbart nyfiken på. Men jag känner lite press från annat håll.
Jag har nämligen blivit ombedd att borsta håret (noggrant!), absolut inte ha en pampulladulla-frisyr dvs. en knut uppe på huvudet. Håret (som ni märker är mitt rufsiga hår en växande svulst till trauma för mitt barn) får gärna flätas i en fläta för då ser jag ut som en vacker indian och avslutningsvis får jag gärna ha kläder med färger som passar ihop, för att efterlikna en vanlig mamma.
Så att, har en hel del att jobba med denna morgon för att skapa den där vackerindianmammagoesvanligkvinna-looken.

Kan man lugnt konstatera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha!

ja. nog blev jag också förvånad då det började hända. första gången kom det ur baksätet, en plötslig föraktfull kommentar.

Maya: mamma hur TÄCKS du?
Jag: täcks vaddå?
Maya: hur TÄCKS du skratta falskt åt mänskor du int känner?

Och så drog hon upp en situation som hänt ett halvt år innan - då jag skrattat falskt åt en konduktör som försökt sälja två biljetter åt mig, ust för en, på skoj. "Nähähää, det räcker nog med en biljett", hade jag tydligen skämt ut mig själv med att säga.

Och nu blev det blogg på din blogg igen :)

Hanna K

KAROLINA sa...

Fniss. Och vilket minne hon har!

Det roliga är att jag gått omkring och trott att Isabel ännu avgudar mig, så där som hon gjorde när hon var typ fem. Men jag föll ganska hårt från min piedestal när jag blev ombedd att snygga till mig rejält. Och hon har faktist rätt i att jag ser ganska slamsig ut ibland.