fredag 20 augusti 2010

den ödesdigra oartigheten.

Jag sitter på toaletten. Min telefon ringer. Jag får bråttom och gräver igenom min väska där telefonen borde vara. Hittar den efter att jag hällt ut väskans innehåll på sängen. Det är ett nummer jag inte känner igen. Jag svarar lite irriterat med ett surt hallå. Personen i andra ändan undrar ifall hon ringt till Karolina Klingenberg och ifall jag har lite tid att prata. Jag suckar och säger att det beror på vad ni har att säga. Jag nämligen inte intresserad av att köpa något för jag har inga pengar och inget intresse av någonslags tidningar, abonnemang, kalsonger eller vad ni kan tänkas sälja. Inte heller vill jag höra om specialerbjudanden eller vara med i enkäter, intervjuer eller forskningar. Jaha, säger rösten. Nämen jag ringer angående jobbet som ni sökte.

Korrigera attityyyden, hann jag tänka. Sedan fick jag error i hårdskivan.

3 kommentarer:

Anna sa...

Hann du korrigera attityden tillräckligt för att bli kallad på jobbintervju?? :)

Anonym sa...

spännande! tell me more, tell me more pippi pidu du du

/ hanna k

KAROLINA sa...

Det var ett jobb i Vasa som hade hundrasökande. 3-4 skulle kallas på intervju och kvinnan i telefonen undrade ifall jag har möjlighet att komma till vasa på intervju ifall de väljer mig etc. Sen sa hon tack och adjö och att hon ringer i början av nästa vecka, ifall de vill att jag skall åka upp till vasa på personlig intervju. Något jag tvivlar starkt på, efter mitt svammel.