lördag 21 augusti 2010

uppdatering av cv.

Eftersom jag redan lyckats ange min bloggadress istället för min email till Birgit på folkhälsan (som konstigt nog aldrig hörde av sig) samt minst sagt varit verbalt aggressiv åt kvinnan från Vasa som eventuellt kunde ha erbjudit mig ett ytterst intressant arbete, tänkte jag att jag kunde passa på att uppdatera min CV med en bild på mig själv. Det kan ju inte bli värre liksom. Men å andra sidan blir jag lite osäker. Vet inte riktigt hur pass personlig man vill se ut på ett foto. De potentiella arbetsgivarna kan förvisso få en negativ bild av mig ifall jag ser för surpuppig ut. Å andra sidan ser jag dessvärre aldrig surpruppig ut på foton. Jag ser manisk ut.
Hej, hej anställ mig! Jag är jättepigg på att jobba hos dig!

Jag har en känsla av att min taktik inte kommer att fungera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha ha! Fy va roligt. Jag skulle anställa dig direkt med den bilden!

kusin em

KAROLINA sa...

Måste väl pröva denna taktik då, jag litar på din intuition. Med god tur kanske någon har samma humor som vi. Annars får jag väl börja frilansa som journalist, eller nåt annat som jag vet lika lite om.