måndag 16 augusti 2010

det defekta kaffet.

Om man är som jag och tror att man måste få i sig en redig kopp kaffe innan man kan funktionera naturligt, blir man hoppfullt kreativ ifall filterpåsarna är slut. Butiken var ännu stängd och inget hushållspapper fanns till godo. Wc-papper fick således agera som filterpåse. Som tur tycker jag att min rumpa är tillräckligt hc för att tåla den lite billigare, mer ekologiska och strävare varianten av wc-papper. För när detta papper vikarierar som filterpåse är regeln, ju grövre desto bättre, ett obestridbart faktum.

Denna arla måndagsmorgon till ära drack jag då mitt wc-pappers kaffe. Lite fjuniga vita prickar simmade omkring i min mugg, men jag försökte inbilla mig att det var någon exotisk krydda. Efter halva koppen gav jag upp och försökte istället komma ihåg ifall det finns nåt Birka tips med nylonstrumpbyxor, som kunde ha agerat som en bättre lösning.

Man är ju inte känlig i varje fall.

4 kommentarer:

Peppe sa...

Jag känner igen desperationen. Samtidigt är jag mycket imponerad över din uppfinningsrikedom.

KAROLINA sa...

Ja, vad gör man inte för lite kaffe!

Anonym sa...

Själv har jag en gång försökt använda mig av tesil. Försöket misslyckades.

K.S

KAROLINA sa...

Tur att jag inte äger en sådan, annars skulle jag säkerligen försöka mig på det också.