måndag 9 januari 2012

att dra igång lite vardag.



Jaha, hej hej!

Igår kom vi hem. Hälften av väskorna är ännu ouppackade, tvättkorgen dignar över, ett legohav pryder vardagsrumsgolvet och jag är mystiskt munter. Tösen är nästan vaken.

Så att, nu har vi en hel fräsig måndag att uppleva.

Igår när jag stod och skalade potatis till potatismoset kände jag glatt att det inte är så illa det här livet ändå. Att man har lyckan att få dela sin vardag. Få se hur många gånger jag hinner trampa på legobitar och stå med sleven i grytan innan min glädje övergår till mindre positiva tankar. Men just nu alltså mycket, mycket nöjd.

Trevlig måndag på er.

2 kommentarer:

Ensamma mamman sa...

Dom där stunderna när man riktigt känner att det nog trots allt inte är så illa är guld värda. Och jo, övergående, men ändå! Må år 2012 bli ett år med många såna stunder.

KAROLINA sa...

Ja, det är nog av de stunderna man får kraft och ork!