lördag 14 januari 2012

saker man kan ta tag i på en lördag.



Vår gran har stått avklädd i säkert en vecka och väntat på att någon (alltså jag då som vanligt) skall få rumpan upp ur soffan och såga ner det barrande trädet. Idag hände det äntligen. När jag sedan ändå höll på och leka fixarolle så fick jag för mig att pimpa armstöden på den fula ikeafåtöljen som jag av någon anledning släpat med mig i åratal. Blev väl inte så snyggt som jag tänkt mig. Men så kan det bli ibland.
Det blir så ganska ofta faktiskt, när jag väl tänker efter.

5 kommentarer:

Anonym sa...

älskar din outfit! / kusin E

Håkan sa...

Meh, vilken bild haha! Sågar du ner den?! Varför inte bara hiva ut den åt sitt obarmhärtiga öde?

KAROLINA sa...

E: Nu är jag inte säker på ifall du skämtar men tack i varjefall!

Håkan: Har inte samvete att slänga den hel, när det det klistrats upp en stor lapp i trapphuset där det står att julgranar bör sågas i mindre bitar och slängas i soptunnan för brännbart skräp.

Håkan sa...

Va!? Det är ju en mänsklig rättighet att hiva ut granen på gatan. Jag hade tolkat ordet BÖR annorlunda i detta fall...

KAROLINA sa...

Nästa år lovar jag att vara modigare!