torsdag 19 januari 2012

att ha anat rätt.

Jag minns inte när jag senast skulle ha skämts lika mycket som i morse då jag plötsligt fann mig i en situation där jag stod, lika naken som Gud skapade mig, överrumplad av två stycken ynglingar som skrek någonting om rör och avlopp. Gjorde en kamikaze dykning in i wcn och tog det första bästa paltorna jag fick tag på. Sedan steg jag ut ur badrummet för att fråga vad det riktigt var frågan om. Vi skall kolla rören idag, sa de. Nä men det var ju förra torsdagen, sa jag förskräckt samtidigt som jag förstod åt vilket håll det barkade. Nej, nej det är NU, påstod de och klampade in i lägenheten.

Sedan gick allt fort. Tidningspapper ströddes likt palmblad över avloppbrunnen. Hinkar fylldes med vatten som tyngd på tidningspappren. Tejpbitar revs och klistrades. En minut senare försvann avloppsynglingarna ut genom dörren igen.

Kvar stod jag och undrade vad som egentligen hade hänt. Klädd i endast en tunn vårkavaj som knappt täckte baken och omaka par sockor. Byxlös i en råddig lägenhet, med smutsigt hår och gårdagens make-up. Och ett förbud att använda kran, dusch eller toalett.

I fortsättningen skall jag läsa alla korkade lappar som kommer in genom brevinkastet jävligt noggrant alternativt sova lika påklädd som en eskimo i januari.

3 kommentarer:

Anonym sa...

nu ser jag förresten att du också gjorde samma koppling som jag, ren i rubriken. dagens slarviga snuttläsare. suck!

hanna k

Pia sa...

Nej, jag dööör! Skrattar mest åt din klädsel!

KAROLINA sa...

Hanna: Huvudsaken att du läser, hehe.

Pia: Skratta bara, men dö ej.