måndag 23 januari 2012

gnäll, gnäll.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen.

Det måste vara någon som smyger sig in i vårt hem, varje gång vi är borta. För en stor del av kvällen ägnar jag mig åt plockande av saker. Ställa hit, slänga dit, ställa undan, plocka bort. Ändå ser det ofta ut som om ingen rört en fena på flera dagar. Ibland blir jag riktigt rebellisk och protesterar mot alla sorts hushållsysslor. Då låter jag bli att plocka en endaste liten pryl och efter två dagar ser det redan ut som om ingen rört en fena på flera veckor.

Alltså det här e-v-i-g-h-e-t-s-p-l-o-c-k-a-n-d-e-t.

Man blir ju osympatisk av mindre.

4 kommentarer:

Malin sa...

Jag VET. Det är helt sanslöst. Jag gör nästan inget annat än plockar och sorterar, varken hemma eller här i Martinique. Blä.

KAROLINA sa...

Man blir nästan galen faktiskt. Någon borde uppfinna en uppplockningmaskin.

Anonym sa...

saker du inte visste innan du fick barn: LIVET BLIR ETT ENDA LÅNGT PLOCKANDE. Känns det som ibland.

KAROLINA sa...

Anonym: I hear you.