tisdag 1 mars 2011

trasslig start på dagen.


När wc-pappret är slut på en alldeles för tidig tisdagsmorgon, känns det väldigt svårt att skapa en trevlig attityd gentemot dagen som komma skall.

Hejdå kaffekopp och min tysta ensamma morgonstund, för nu måste jag börja dagen med att rota efter skruttiga servetter. Eller näsdukar. Eller vad som helst för mjukt papper åt våra prinsess-stjärtar.

Fatta besvikelsen.

Och ikväll måste vi baka bulla tillsammans (eller något annat som vi kommer att ha svårigheter att äta upp sedan). Annars kommer min dotter att skylla på mig när hon får kriser som vuxen.

Min mamma brydde sig inte om mig, kommer hon att säga. Hon var så inne i sitt bloggande att hon till och med glömde köpa wcpapper och svarade bara "mmm" när jag försökte kommunicera med henne. Och all mat utom pastasås och korvsoppa, fick man äta på egen risk.

Ja, tänk vilken sorglig historia det skulle vara.

Så servettletande var det alltså här.

Hälsar kvinnan som gör en höna av en fjäder.

Inga kommentarer: