fredag 11 mars 2011

att resa med barn.



Nej tyvärr. Såhär fina utsikter kommer vi inte att se ännu på ett tag. Vi reser bara inrikes idag. Igen. Och inte med flyg utan med plåtormen som tycks ha sina egna tidtabeller. Hufvudstadsregionen, här kommer vi! Och jag hade ingen passande bikini så jag kommer att blända alla offer som tar sig till ett av de många simparadisen imorgon med min ljusblåa adidas simdräkt från 90-talet. Läckert. Verkligen.
Tillnäst: VR med en speedad sexåring. Kommer att bli bra det här. För trots att vi är inne i värsta sexårstrotset så är min dotter den allra bästa resekumpanen. Så fort vi är på väg någonstans blir hon så förståndig, tålmodig och på alla sätt positiv. Spelar ingen roll om det är en tvåtimmars tågresa eller sextimmars flygresa, mitt i natten eller efter en heldag på förskolan. Hon fungerar och förstår. Kanske hon har resandet i blodet?
Ps. Det var objektivet på min kamera som hade pajat. Så nu vet ni varför min tidigare bildfattiga blogg blivit ännu mer textcentrerad. Jag gråter lite inombords. Och väntar på ett nytt objektiv som skall komma på posten vilken dag som helst nu!
Ps2. Anna, jag har lite vin med mig. För säkerhetsskull.

Inga kommentarer: