onsdag 30 mars 2011

att titta på vintern utanför.

Det är vinter. Ännu. Jag försöker idka positivism och tänka att om man har ett så stort fönster så att man kan fotografera halva köket via det, så kanske det är bra, att våren tar lite tid på sig. Jag menar, exakt när skall jag få inspiration att tvätta den där enorma glasrutan? Dessutom finns det ett lika stort fönster till + några av vanlig storlek. Bor ni i ett akvarium, undrar ni nu? Nä. Mera som i ett terrarium. I allafall på sommaren. Då glädjer vi våra grannar med att flasha lite väl många nakna kroppsdelar här i vår svetthydda. Men snart går vi in i april och jag får återigen börja drömma om min prunkande balkong, som förvisso aldrig blir mer än en hastigt planterad blomma som vissnat innan midsommar. Men som man kan längta ändå! Och det kanske ändå är allra roligast att längta. Då har man ju allt det roliga framför sig. Snart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Våren är som torsdagar,man längtar till veckoslutet/sommaren och det är precis bakom hörnet. Nästan bäst så.

S.D

KAROLINA sa...

Precis!