måndag 28 mars 2011

grannen borrar inte längre...

...nej, det gör han faktiskt inte.

Han spyr istället.

På ett sätt som jag brukar kalla gubbspyttsätt.

Nästan alla män jag haft glädjen att höra spy, gör så.

Spyr på ett gubbspyttsätt alltså.

De vrålar på samma gång som de spyr.

Det låter ungefär på samma sätt som en brunstig älg, har jag för mig.

Ett mäkta ljudligt brölande.

Men faktiskt mysigare att lyssna på en basstämma som vrålhulkar, än ett nervskärande borrljud.

Här sitter jag alltså, på en måndagskväll, och uppdaterar bloggen, skämtsamt om granngubben som spyr ljudligt.


Ja alltså, mer sprudlande stunder har man ju haft i sitt liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde faktiskt en gång att min man höll på att kvävas för att han vrålspydde så där som du beskrev!!! :D

H:Pia

Anonym sa...

Anonym läsare säger: Urk! Kanske du borde byta granne?

Anna sa...

Hoppas grannen läser din blogg!

KAROLINA sa...

Jag tror inte han pratar svenska för han heter nåt i stil med mäkelä. Och jo vi borde byta grannar och FLYTTA till eget!