söndag 27 mars 2011

hurtighet.

Dagen började med att min dotter stod vid sängkanten klockan 7 och undrade om vi inte kunde skura golv idag? Ööh, okejdå sa jag. Bara jag får dricka lite kaffe först. Så nu har vi sorterat skåp, rotat igenom leksaklådor, flyttat på hyllor, putsat och haft oss. Sedan slängde jag ihop en god pastasås medan dottern sprang ut och leka. Nu blir det dusch och det evinnerliga kriget mot spärrhåret för sedan ska vi gå på bio. Ingen söndagsangst här inte. Härligt att vara så här prutthurtig ibland. I något skede drog jag ner gardinerna. Har stört mig på dem i flera månader nu. Undras hur länge det kommer att se ut såhär nu då, sade jag högt för mig själv. Tills jul, hörde jag en sexåring glatt utropa. Hon har säkert rätt. Lampan är jag också trött på. Den skulle bara vara av tillfällig art och har hängt där i ett halvår nu. Men den fick dingla kvar där ändå. Gardinlös kan man vara men det är ju ändå trevligt att se vad man äter, tycker jag.

Inga kommentarer: