tisdag 1 mars 2011

rafflande fakta..eller ett försök till det.

Häromdagen fick jag en award av Lina på Come Again bloggen. Nästan som om man skulle vara en storbloggare, känns det ju som. Och när jag skrev det där inser jag att jag bara är pinsam.

Hur som haver.

Sju avslöjanden om mig.

1. Jag älskar leverlåda. Och många tycker min kärlek för något så äckligt är mycket provocerande. Som f.d. vegetarian är jag faktiskt lite äcklad själv ibland, när jag sitter där och stirrar ner i den gryniga, bruna kladdhögen som jag glupskt slevar i mig.

2. Som trettonåring rakade jag av allt hår. Inte för att jag tyckte det var så väldigt snyggt eller häftigt, utan mest för att jag var nyfiken på hur folk reagerar. Min dåvarande rektor sa att jag har snygg huvudform, okända trodde jag var en pojke och resten var väl bara lite förundrade eller tyckte jag var knäpp.

3. Jag har aldrig publicerat en text innan jag började blogga. Jag har inte ens skrivit för mig själv, annat än någon menlös dikt under den framkrystade obligatoriska tonårsångesten.

4. Skulle jag inte ha barn, skulle jag troligtvis vara en arbetsnarkoman. Jag tror det är för att jag inte är passionerat intresserad av någon hobby. Nu har jag ju ansvar för ett barn nästan hela tiden, så jag känner att det där med hobbyn är väl lite överskattat.

5. När jag var liten, var en stor dröm att vara allergisk mot något födoämne, för jag tyckte det var så tråkigt att vara vanlig och att alltid kunna äta allt. Och eftersom jag i något skede förstod att jag inte kommer att bli allergisk, så där huxflux, så började jag önska mig glasögon. Men inte ens det fick jag.

6. Jag har oturen att vara en människa som fryser hela tiden. Till och med någon timme efter ett bastubad, kan jag darra av frusenhet. Och det tycker jag är väldigt orättvist, eftersom jag ändå har riktigt äckligt luktande fotsvett, så fort det blir lite varmare i luften. Ungefär så där så att jag kan använda fotsvettslukten som ett biologiskt vapen.

7. Jag är en väldigt seg människa. Under tre och ett halvt år var jag ensamstående, studerade mig till en examen i formgivning samt jobbade som städerska för att få ekonomin att gå ihop. När jag tittar tillbaka på den tiden, förstår jag att klarar man av det (utan att få ett nervöst sammanbrott eller bröla sig röd utav trötthet mer än en gång i månaden) så klarar man av vad som helst.

Awarden vill jag skicka vidare till alla som läser detta och har en egen blogg. Nyfiken som jag är.

UPPDATERING: Eller skriv lite rafflande fakta om dig själv i kommentarsfältet, vettja´!

UPPDATERING II: Nähä, det ville ingen.

4 kommentarer:

Alexandra sa...

Fast jag vet att du tycker om leverlåda blir jag varje gång paff då jag får reda på det igen. Urk.
Ha en bra dag!

KAROLINA sa...

Sandra: Jo det är ju lite trashit att tycka om leverlåda.

Anonym sa...

Anonym läsare säger: Leverlåda is the shit!

Alexandra sa...

I brist på annat: http://theonewiththekid.papper.fi/2011/03/07/rafflande-fakta/