söndag 18 juli 2010

blöjornas drottning.

"Vad är det här riktigt?" undrade hon och viftade med en binda som hon rivit ur sin förpackning. Jag svarade att det är något kvinnor behöver och hon får veta mer när hon blivit lite äldre. Hon var förvånansvärt nog nöjd med mitt diffusa svar och jag lite lättad över att konversationen tog slut där. Ett par dagar senare, i närbutiken, hojtar hon till när jag befinner mig i andra ändan av lokalen. "Maammaaaa! Har inte dina blöjor tagit slut?" Sedan kommer hon ivrigt gående förbi kassorna med den långa kön av gloende kunder. I handen håller hon dessutom ett paket TENA Lady. Ni vet, de där riktiga blöjorna ämnade för typer med inkontinensproblem.

Jag hade lust att dyka in i högen med tomater.

5 kommentarer:

sannabenita sa...

Det var nog nästan så att jag skulle ha behövt nu lite tenalady för så mycket skrattar jag här för mig själv!!! :D :D :D

KAROLINA sa...

What doesn't kill you makes you stronger.

Anna sa...

ha ha ha ha haaaa ;) Hon kan nog, den där din burran.

Malin sa...

Hahahahaha vad kul :)

KAROLINA sa...

I efterhand låter det ju roligt, men just då blev jag en stammande kvinna, röd som en brandbil.