måndag 19 juli 2010

pappersamhället och våfflor.

Har tillbringat min förmiddag på diverse statliga institutioner. Det var lunchtid så majoriteten av personalen inmundigade födoämnen, vilket de förvisso måste få göra, men det resulterade givetvis i långa köer och stressade kunder. Det kändes visserligen aningen onödigt att i fyrtio minuter sitta hungrig och lukta på diverse matdofter bara för att få ett papper där det står att man är vid liv. Ja, så står det faktiskt: Karolina Klingenberg. Lever.
Men vi tar igen oss med att steka våfflor på balkongen. Jag vet inte om det är tillåtet, men tar mig rätten att göra det eftersom jag inte varken har en stuga eller en egen gård att utöva dylika projekt á la matos på. Sedan blir det väl stranden igen. Eller parken. Centrum måste jag tydligen börja undvika som pesten. Åker vi dit äter någon upp alla mina pengar.

Inga kommentarer: