tisdag 6 juli 2010

snuvad på konfekten.

Det skulle åska, blixtra och regna idag. Väldans välkommet. Direkt från morgonen hoppades jag på att det skulle droppa lite. Kunde ha varit uppfriskande. Men icke sa nicke. Några timmar och ytterligare några liter svett senare, hade inte ens en liten regnskur setts till. Efter den dagliga födan beslöt vi oss för att susa iväg till stranden. I hemlighet önskade jag att regnet skulle börja störta ner just då, när vi tog oss vårt kvällsdopp. Men inget hände. Ännu heller. Nåväl, det är ju lika ljuvligt att cykla hem i sommarregn, tänkte jag för att hålla modet uppe. Trots det, var det enda blöta som rörde min hud några stackars knott som mosades mot min kropp, när jag störtade fram på min cykel. Klockan är nu 22.02 och det har inte ens i misstag ämnat att skvala. Istället har jag har svettats. Hela dagen. Svettas och längtat efter den befriande åskan och regnet som de lovat mig. Arma väderleksprognoser. Kommer ju inte att kunna sova innan jag fått mitt utlovade stril. Det känns ju som om man blivit lite lurad här. Eller hur?

Inga kommentarer: