torsdag 15 juli 2010

den långsamma veckan.

Den kommer nog. Den där fredagen. Min sista arbetsdag. I morgon. Men än är det två långa arbetsdagar kvar. Aldrig har en vecka tagit sådan tid på sig att passera. Tänk att jag aldrig mer skall behöva skrubba badkar. Eller kanske nångång, men då är det mitt eget. Och bara ett, inte trettio. Aldrig mer skall jag kunna besvara frågan: Vad har du gjort idag då? med ett Tja bäddat ca sextiofem sängar och dammsugit några hundra kvadratmeter golv. Aldrig mer. I skrivande stund inser jag dock hur mycket jag rör på mig, bara under en arbetsdag. Kommer att bli intressant att följa med om jag sväller upp efter att jag avslutat min karriär som hotellstäderska. Knappast. Det måste räcka med att gå på gym tre gånger i veckan och ta sig fram på en velociped med tjugo kilo barnakött på pakethållaren. Nu måste jag sluta skriva och ägna mig åt intag av föda. Jag blir riktigt matt när jag läser hur mycket jag motionerar, konditionerar eller helt enkelt bara yrar omkring. Dagligen.

2 kommentarer:

Sannabenita sa...

det måste vara skönt men säkert ganska konstigt att vaknas på måndag o inte behöva iväg nånstans..! Men på tisdag, senast onsdag ska du iväg till Hesa, vi håller dig sysselsatt så du kommer inte att sakna alls nå badkar eller sängbäddase! :)
Salut, till det nya livet!

KAROLINA sa...

Ja du, jätteskööönt med en paus. Första semestern ever! Lite orolig dock för att jag kommer att bli uttråkad i längden. Och så håller vi tummarna för att jag hittar ett roligt eller åtminstone ett någorlunda humant jobb till hösten.