lördag 31 juli 2010

storasystern i mig.

Jag och min yngsta syster. 28år och 18år.

Eftersom mitt föregående inlägg om mina flaxande pantalonger inte väckte någotslags intresse i kommentarfältet, kände jag mig illa tvungen att krysta ut ett inlägg till, så här mitt i natten. Min syster med vän hälsar på. De är ute och bekantar sig med stadens nattliv. Mitt försök att vara den coola storasystern misslyckades fatalt. Jag låtsas vara väldigt intresserad av diverse reklampost klockan halv ett på natten. Men egentligen vet jag nog att jag inte kommer att sova djupt innan gästerna är hemkomna. Det här moderskapet har gjort mig till en beskyddande kvinna. Löjligt beskyddande. Sedan kan man ju undra hur jag med någonslags självrespekt i behåll, skall klara av att vara mamma åt en tonåring. Som tur är det ett antal år tills dess.

Inga kommentarer: