måndag 22 november 2010

dagens sämsta idé.

Att få för sig att börja tillreda morgondagens mat klockan 21.00 är dumt. Jag fick denna usla snilleblixt för att både jag och dottern är vrålhungriga när vi kommer hem varje eftermiddag. Att först kunna börja laga mat när man redan känner sig svimfärdig och hör på ett stycke hungrigt barn är allt annat än harmoniskt.

Så för att undvika allt detta, trodde jag att jag var smart och lagade lite skinkfrestelse som snabbt går att slänga i ugnen. Hurraaa, mat som inte ens behöver vaktas, tänkte jag och dansade en liten segerdans. Ta dig i baken vardagsstress!

Det jag inte tänkte på var att härligheten skall stå där i en timme, svalna på obestämd tid för att efter det kunna övernatta i kylskåpet.

Klockan kommer åtminstone att vara 22.30 innan jag får gå och lägga mig.

Jag är så trött så jag inte vågar ligga ner i rädslan för att somna.

Till på köpet är jag inte så väldans förtjust i skinkfrestelse, när jag tänker efter lite.

Inga kommentarer: