måndag 29 november 2010

kalle knaster, miranda och piraten.


För några veckor sedan fick jag ett par barnböcker på posten. Nu har den ena boken, Carina Wolff- Brandts Kalle Knaster, Miranda och Piraten fått sig en högläsningomgång. Jag skriver en omgång för sexåringen vill att jag skall börja från början och läsa den en gång till. Boken är ämnad för lite äldre barn, dvs. 7-8 åringar men passar minst lika bra åt ett förskolebarn som tål spöken och spänning. Själv gillade jag att handlingen hela tiden var flytande och dessutom bakade in lite pedagogiska historiska fakta, som t.ex. om hur folk levde för tvåhundra år sedan. Jag kan rekommendera boken till barn som tycker om spännande historier, spöken och skattjakt. En bok både för skolbarnet som läser själv eller som högläsning åt de lite yngre förskoleknattarna.
Här kan du läsa ett utdrag ur boken.

Inga kommentarer: